24/3/12

S'Argentera

No necessito pujar més alt, des d'on sóc diviso la línia de mar, el perfil de la serra i la baixada suau de la vall. A costat i costat s'estén a clapes el verd de pins, savines i ginebrers. Sento l’oreig i piuladissa de pardals, la carícia càlida del sol de matí i l'olor dels mobles del saló de ca l'avi. Ho analitzo millor i veig que no pot ser. Hauria de sentir-ho diferent. Just a l'inrevès. Oposat diametralment. Les sensacions, però, no es trien.

Se m’instal·la l’enyorança i ja no puc pensar res més. Cap llum m’alerta de l’esclat que ha de venir i quan el sento ja m’ha colpit. Se’m fica dins. Inhalo fondo pel nas, i enceto amb pas indecís el tall obert a la roca seguint una senda mal traçada, que es perd entre rimolls i tarteres, de còdols i llosetes, d’humitat i verdet sobre parets fredes. Més endins descobreixo una veta, un trau d’argent en una de les parets m’il·lumina el camí, i avanço decidit.

En sortir, miro les pedres que he recollit. Em quedo les que lluen al sol. Les altres les llenço de bon braç, i rodolen i aixequen petits núvols de pols roja de terra seca carena avall.


Sergi Espanya Verger

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada